')
REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Ve Dvoře byl významný ale něčím zcela odlišným. Nesl se totiž ve znamení spolupráce zdejších škol. Konkrétně Střední školy informatiky a služeb (SŠIS) – obor Cestovní ruch - a ZŠ Podharť. Studenti třídy 2.C ze SŠIS si vyzkoušeli něco málo ze svých budoucích povolání, ale třeba i to, co obnáší vyrobit si vlastní dobový kostým a zabavit žáky prvního stupně. Žáci 1.-5. tříd ZŠ Podharť měli zase výjimečnou příležitost se zábavnou formou dozvědět něco z historie svého města.
Děti se prošly historickým centrem Dvora Králové a cestou si vyslechly zajímavé příběhy, které jim na jednotlivých stanovištích vyprávěli jejich dávní předci v dobových kostýmech. Setkali se například s čarodějnicí, vodníkem, obyčejnou služebnou, ale také s Václavem Hankou i s královnou Žofií a jejími poddanými. V 10 hodin dopoledne si děti na náměstí společně zazpívaly píseň O královně žofii, s kytarovým doprovodem Filipa Pýchy, který písničku složil. Po této zastávce pokračovaly na zbývající stanoviště.
Počasí bylo sice trochu chladnější, ale i sluníčko se párkrát ukázalo. Dětem zima nevadila, byly dobře oblečené a celé dopoledne bylo v příjemné atmosféře. Rozhodně největší úspěch u dětí měla královna Žofie a její služebná, ale také čarodějnice, kočka, vodník, bezdomovec nebo sportovec byly moc oblíbené postavy.
Celá akce byla především o vzájemné spolupráci SŠIS a ZŠ Podharť, která se jistě bude rozvíjet i v letech příštích. Nutno podotknout, že pro obě strany to byl obohacující zážitek, který bude k užitku i v dalším studiu.
Z tohoto zážitkového dopoledne se podařilo získat i spoustu obrazového materiálu, který bude dostupný na webu.
Petr Pfeifer, žáci 2.C a paní učitelka Nancy
Vaše komentáře |
Elišky Krásnohorské 2069
544 01 Dvůr Králové nad Labem
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |