Bývala to nejhorší komunikace v regionu. Od poloviny srpna do konce října se silnice III/30014, vedoucí od křižovatky se silnicí na Trutnov (I/37), pomalu stávala cestou připomínající černé sklo. Kromě nového povrchu jsou však novinkou také vodící postranní bílé čáry a horizontální označení autobusových zastávek, a to i mimo obec.
FOTOGALERIE - Opravená silnice do Kohoutova na Královédvorsku - srovnávací fotografie
Silnice je od křižovatky se silnicí I. třídy až k obci Kohoutov (v délce 1,7 km) zcela rovná. Nejednoho řidiče tak průjezd lesem bude lákat k vyšším rychlostem. Tato silnice má však také svá omezení: šíři, po silnici vedoucí cyklotrasu (4117) a horizonty, které činí komunikaci nepřehlednou.
Právě šíře silnice je aktuálně nejdiskutovanější téma nově rekonstruované silnice. Potvrzuje to i starosta obce Kohoutov Ladislav Grega: "Při rekonstrukci slinice bylo použito stávající těleso. Boužel vzhledem ke složitým majetkoprávním vztahům nemohlo dojít k rozšíření silnice, ale zároveň nedošlo ani k jejímu zúžení. Spíše se jedná o optický klam, kdy silnici zúžují nové vodící bílé postranní čáry a směrové sloupky. Zároveň byly vyčištěny a prohloubeny příkopy."
Silnice III/30014 se stala v době rekonstrukce I/37 (rok 2014) přes Kocbeře objízdnou trasou. Ačkoliv ji poté každý rok silničáři "záplatovali", její stav byl na jaře každého roku horší než v roce předchozím - a to zejména v rovné části před samotnou obcí, která vede lesem.
Kromě vodících bílých čar a horizontálního označení autobusových zastávek přibyly díky rekonstrukci silnice i jasně označená parkovací místa před úřadem obce Kohoutov a místní prodejnou. Vybrané dvě stávající autobusové zastávky dokonce získaly i podobu zastřešeného útočiště pro čekající cestující. Nově vyasfaltovaná parkovací místa si však musela zaplatit obec sama, stejně jako zastřešení autobusových zastávek. "V případě autbusových zastávek se nám podařilo získat 50% dotaci z Programu obnovy venkova," upřesňuje starosta.
Dále letos obec Kohoutov záskala dotace na vodovod v místní malebné části Kladruby. "Tyto dotace nám byly přiděleny až v červnu. Bohužel poptávka po stavebních firmách je tak velká, že se nám nepodařilo zajistit výstavbu vodovodu ještě před rekonstrukcí silnice. S vítěznou firmou jsme však domluveni, že vodovod realizují protlakem na jaře příštího roku," doplňuje Ladislav Grega.
Na samotnou rekonstrukci silnice z Kohoutova do Kladrub bylo vyčleněno 38,4 mil. Kč ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).